OWNER

Premidator silent


when I depressed on my way.
I write.
It's remind me for being fearless to face up this life walau rasanya sakit such jatuh dari skate tapi memang ini kehidupan. jangan mati sebelum Mati! hidup dengan sebenar benar hidup. sampai mati yang sebenar datang menjemput. forward. Move on.

Dunia Aku Skater M. ╰ɵ───ɵ╯


blog archive



Spread Ukhuwah


Credits!


Templete By: Nurul Atiqah
Edited By: Syiqueen Ma'rof
Others:  Pakcik Google 


Begini sudah memadai

Aku sandarkan badan ke kerusi. Letih ulang kaji berjam lamanya. Ambil laptop. Pasang motivasi dari Mufti Ismail Menk. Muslim Scholar yang aku paling minat buat masa ini. Setiap reminder dari dia semua deep. tembus masuk dalam hati. Tepat.

Aku usap muka berkali kali . Capai buku catatan Islah Nafsi aku. sengaja selak selak. 
aku berhenti apabila terpandang note kecil yang aku simpan. Aku teringat dia. dia yang aku suka dalam diamku. terus terus dan terus. Melihat note kecil yg dia tulis. Semangat ini naik semula. Kau menjadi salah satu alasan aku untuk terus disini. Melangkah dengan hati yg tabah to facing this world. Kau salah satunya.

Tutup buku yang aku pegang. terasa sejuk .tarik hoodie sweater letak atas kepala.

Stalk twitter Ustaz Azhar Idrus. terbaca tweet ustaz

" Kalau kita jumpa seseorang dan kita merasa tenang apabila dengannya. Jangan lepaskannya kerana itu mungkin itu jodoh yang kita cari "

Dalam hati.
Tapi sekarang bukan masanya. Ada amanah yang lebih besar yang mesti dilaksanakan. Ada jiwa jiwa yang ingin lihat aku cemerlang. Cukup tiap kali dia mengalunkan bacaan Al-qurannya menjadi tanda bahawa dia juga merasa perasaan yg sama. Cukup apabila bersua muka masing masing menundukkan pandangan demi menjaga mata. Cukup Tuhan menjadi pengantaraan.kerna aku tahu perasaan ini datang dari Tuhan yang sama yang menciptakan. Semua atas sebab untuk menguji keimanan. Jadi aku biarkan ia tetap menjadi diam. Begini sudah memadai

                                                               

                                                      ***********